Verwerkingstijden

Changed
26/09/2024

Tijd besparen

Voer je telefoonnummer en/of e-mailadres in vak X10 in.
Dit bespaart je vervelende correspondentie en zorgt ervoor dat je voertuig sneller wordt ingeschreven.

(Deze gegevens blijven vertrouwelijk en worden alleen gebruikt voor communicatiedoeleinden met betrekking tot het inschrijvingsdossier in kwestie.)

Raadpleeg de status van uw aanvraag direct op “Mijn wagen, mijn plaat”

U kan de status van uw inschrijvingsaanvraag controleren op onze applicatie Mijn wagen, mijn plaat U heeft hiervoor de referentie nodig uit de rubriek X 12 op het inschrijvingsformulier.

Respecteer onderstaande termijnen

Gelieve de onderstaande termijnen te respecteren, afhankelijk van het antwoord in de rubriek mijn wagen, mijn plaat:

  • Het formulier is onbekend: het formulier is nog niet aangekomen. Bpost heeft enkele dagen nodig om de post af te leveren. Raadpleeg de status van uw aanvraag de volgende dag opnieuw.
  • Het formulier is aangekomen op ... : Het formulier is enkel gescand. U moet 8 werkdagen wachten voor de interne verwerking.
  • Het formulier is in behandeling sinds ... : De DIV heeft u een brief gestuurd. Wacht 5 werkdagen om deze te ontvangen. Bpost bezorgt de post slechts twee keer per week.
  • Een kentekennummer en een verwerkingsdatum: de levering is onderweg. Wacht 3 werkdagen voordat u contact opneemt met het callcenter van bpost op het nummer 0800 96 005

Tot slot is de levertijd van een  nummerplaat en / of het inschrijvingsbewijs door bpost momenteel niet langer systematisch D + 1 of D + 2 afhankelijk van het tijdstip van de verwerking van de aanvraag. 

Heeft u nog vragen?

Stuur een e-mail met uw specifieke vragen, uw volledige contactgegevens en uw aanvraagnummer naar help.div@mobilit.fgov.be