Verwerkingstijden

Changed
18/08/2022

Raadpleeg de status van uw aanvraag direct op “Mijn wagen, mijn plaat”

U kan de status van uw inschrijvingsaanvraag controleren op onze applicatie Mijn wagen, mijn plaat U heeft hiervoor de referentie nodig uit de rubriek X 12 op het inschrijvingsformulier.

Respecteer onderstaande termijnen

Gelieve de onderstaande termijnen te respecteren, afhankelijk van het antwoord in de rubriek mijn wagen, mijn plaat:

  • Het formulier is onbekend: het formulier is nog niet aangekomen. Bpost heeft enkele dagen nodig om de post af te leveren. Raadpleeg de status van uw aanvraag de volgende dag opnieuw.
  • Het formulier is aangekomen op ... : Het formulier is enkel gescand. U moet 8 werkdagen wachten voor de interne verwerking.
  • Het formulier is in behandeling sinds ... : De DIV heeft u een brief gestuurd. Wacht 5 werkdagen om deze te ontvangen. Bpost bezorgt de post slechts twee keer per week.
  • Een kentekennummer en een verwerkingsdatum: de levering is onderweg. Wacht 3 werkdagen voordat u contact opneemt met het callcenter van bpost op het nummer 0800 96 005

Tot slot is de levertijd van een  nummerplaat en / of het inschrijvingsbewijs door bpost momenteel niet langer systematisch D + 1 of D + 2 afhankelijk van het tijdstip van de verwerking van de aanvraag. Ook als de aanvraag verwerkt is voor 18u kan het vanwege corona D + 2 zijn.

Heeft u nog vragen?

Stuur een e-mail met uw specifieke vragen, uw volledige contactgegevens en uw aanvraagnummer naar help.div@mobilit.fgov.be