Info en klachten
Elke dag staan de federale ambtenaren van de FOD Mobiliteit en Vervoer klaar om u te helpen. Ze stellen alles in het werk om u een goede dienstverlening te bieden.
Het is onze ambitie onze werking permanent te verbeteren om u optimaal van dienst te zijn.
Daarom kunt u met uw opmerkingen, suggesties of klachten over de doeltreffendheid van onze dienstverlening of onze klantvriendelijkheid altijd terecht bij onze dienst klachtenbeheer. Aarzel dus niet en laat het ons weten.
U kunt een klacht indienen wanneer u niet tevreden bent over:
- de geleverde dienst of product
- de kwaliteit van de dienstverlening
- de behandeling door de federale ambtenaar
- de toepassing van de wetgeving
Uw klacht moet wel gaan over zaken die onder de bevoegdheid vallen van de FOD Mobiliteit en Vervoer.
Om uw klacht vlot te kunnen behandelen, geeft u ons liefst zo veel mogelijk informatie, zoals:
- de persoon over wie of de dienst waarover de klacht gaat,
- de datum en de plaats waar de feiten hebben plaatsgevonden,
- een nauwkeurige verwijzing naar de actie of de taak waarover het gaat,
- een dossier- of referentienummer, indien u hierover beschikt,
- een toelichting van uw klacht, bij voorkeur aangevuld met één of meerdere bewijsstukken.
De volgende klachten zijn niet ontvankelijk :
- Anonieme klachten,
- Klachten over de inhoud van administratieve beslissingen,
- Klachten over feiten die niet onder de bevoegdheid van de FOD Mobiliteit en Vervoer vallen,
- Klachten over feiten die meer dan één jaar voor het indienen van de klacht hebben plaatsgevonden,
- Klachten over de regelgeving of over het beleid van de minister,
- Klachten over feiten waarover al een juridische procedure loopt.
Opgelet: Een klacht is geen beroep!
Als u een administratieve beslissing wilt laten vernietigen, moet u beroep aantekenen. De beroepsprocedure staat altijd op de communicatie van de administratieve beslissing vermeld.
Hoe laat u dit weten?
Bij voorkeur dient u uw klacht in via het online formulier.
U kunt uw klacht ook sturen:
- Per e-mail: klachten@mobilit.fgov.be
-
Per brief:
FOD Mobiliteit en Vervoer
t.a.v. de klachtenbalie 9A
Vooruitgangstraat 56
1210 Brussel - Tel: +32 (0)2 277 30 77 (9-12u)
- Fax: +32 (0)2 277 40 77
Binnen de 45 dagen ontvangt u:
- een gemotiveerd antwoord
- een rechtzetting
- een oplossing
Meer info in de folder 'Klachten over onze dienstverlening? Laat het ons weten'
Bent u niet tevreden over het antwoord?
Indien onze klachtendienst u niet of onvoldoende heeft kunnen helpen, kan u altijd terecht bij de federale Ombudsman. Hij is volledig onafhankelijk, maakt geen deel uit van de federale administratie en onderzoekt uw klacht kosteloos en onpartijdig.
Contactgegevens:
www.federaalombudsman.be
Info
Voor algemene vragen over onze dienstverlening kunt u terecht bij de infobalie.
U stelt uw vraag bij voorkeur via het online formulier.
U kan uw vraag ook stellen per e-mail (info@mobilit.fgov.be) of per telefoon (+32 (0)2 277 31 11)
Opzoekingen over je nummerplaat of inschrijving kunnen enkel door de DIV gedaan worden. Email: help.div@mobilit.fgov.be tel: +32 (0)2 277 30 50